Mentium Képzési Bt.®
"A tudáshoz való jog olyan, mint az élethez való jog." -  George B. Shaw  

Ez egy virtuális cég! Nem taratlmaz valós adatokat!


 

5004-06 Az andragógia elmélete a felnőttoktatás módszertana követelménymodulhoz.

 

 

1. Saját szavaival határozza meg az andragógia fogalmát!

2. Példák útján mutassa be a formális, informális és nonformális tanulást!

3. Rajzolja le és elemezze a tanulás-tanítás modelljét!

4. Soroljon fel felnőttoktatási módszereket, majd válasszon egyet közülük és mutassa be 10-15 mondatban!

5. Fogalmazza meg melyek az eredményes felnőtt oktató jellemzői!

 

6. Saját szavaival fogalmazza meg 1-2 mondatban az alábbi fogalmakat:

curriculum:

second chance education:

e-learning:

funkcionális analfabétizmus:

gerontagógia:

társadalmi mobilitás:

 

7. Miért van szükség a második esély biztosítására Magyarországon?

 

8. Soroljon fel olyan indokokat, ami miatt az első esélyből lemorzsolódnak a diákok!

 

9. Döntse el, hogy a következő jellemvonások az andragógiára vagy a pedagógiára vonatkoznak-e? Kérem jelölje A-val ami az andragógiára, P-vel ami a pedagógiára vonatkozik!

 

c    Önirányító személyiség, de ha gyerekként (függő személyiségként) kezelik, akkor gyerekként viselkedik.

c    Csoportos beszélgetés, vita, problémamegoldás, egyéni tanulás.

c    Tárgy központú. A tanulás előírt tartalmak elsajátítását jelenti. Tantárgyak logikája.

c    Erős belső motiváció, az élet követelményeinek akar megfelelni.

c    Kevés tapasztalat.

c    Függő személyiség. A tanár dönti el, hogy mit, mikor és hogyan tanuljon és az értékelést is ő végzi.

c    Szükséglet központú. A tanulás az életgyakorlat segítője.

c    Életkorfüggő, külső nyomásra történik.

 

10. Mi az, ami a felnőtteket tanulásra készteti?

 

 

11. Kérem értelem szerűen töltse ki az alábbi táblázatot!

 

Szempontok

Pedagógia

Andragógia

Korosztály

 

 

Részvétel

 

 

Motiváció szintje

 

 

Tanuló tapasztalata

 

 

Költség vonzata

 

 

Figyelem koncentráció

 

 

Formája

 

 

 

12. Olvassa el az alábbi gondolatindító részletet. Egy rövid előadás keretében saját szavaival mondja el az olvasottakat, saját gondolatát is tegye hozzá, mindezt úgy, hogy alkalmazza azokat a jellemzőket, amelyeket egy előadás kereteiben megvalósíthat. (internet, vizuális eszközöket használhat)


Új fordulat a felnőttképzésben

„A technikai fejlődés, a munkanélküliség, a menedzserképzés radikális változásokat indított el a felnőttképzésben. Felértékelődött a továbbképzés, átképzés. Fejlődni kezdett: a népfőiskolák, a távoktatás, a munkaerő-piaci átképzés, humán erőforrások fejlesztésére irányuló képzés. A rendszerváltás után hangsúlyozzák, hogy a népfőiskoláknak sajátos jelleget kell kialakítania a szükségleteknek megfelelően. 1988-ban megalakult a Magyar Népfőiskolai Társaság.”

 

 

 

Ez egy virtuális cég! Nem taratlmaz valós adatokat!

 

 


Hírek

  • Elindult a virtuális cég honlapja!
    2010-10-09 07:36:38

    Ez egy virtuális cég! Nem tartalmaz valós adatokat!

Asztali nézet