Ez egy virtuális cég! Nem taratlmaz valós adatokat!
5004-06 Az andragógia elmélete a felnőttoktatás módszertana követelménymodulhoz.
1. Saját szavaival határozza meg az andragógia fogalmát!
2. Példák útján mutassa be a formális, informális és nonformális tanulást!
3. Rajzolja le és elemezze a tanulás-tanítás modelljét!
4. Soroljon fel felnőttoktatási módszereket, majd válasszon egyet közülük és mutassa be 10-15 mondatban!
5. Fogalmazza meg melyek az eredményes felnőtt oktató jellemzői!
6. Saját szavaival fogalmazza meg 1-2 mondatban az alábbi fogalmakat:
curriculum:
second chance education:
e-learning:
funkcionális analfabétizmus:
gerontagógia:
társadalmi mobilitás:
7. Miért van szükség a második esély biztosítására Magyarországon?
8. Soroljon fel olyan indokokat, ami miatt az első esélyből lemorzsolódnak a diákok!
9. Döntse el, hogy a következő jellemvonások az andragógiára vagy a pedagógiára vonatkoznak-e? Kérem jelölje A-val ami az andragógiára, P-vel ami a pedagógiára vonatkozik!
c Önirányító személyiség, de ha gyerekként (függő személyiségként) kezelik, akkor gyerekként viselkedik.
c Csoportos beszélgetés, vita, problémamegoldás, egyéni tanulás.
c Tárgy központú. A tanulás előírt tartalmak elsajátítását jelenti. Tantárgyak logikája.
c Erős belső motiváció, az élet követelményeinek akar megfelelni.
c Kevés tapasztalat.
c Függő személyiség. A tanár dönti el, hogy mit, mikor és hogyan tanuljon és az értékelést is ő végzi.
c Szükséglet központú. A tanulás az életgyakorlat segítője.
c Életkorfüggő, külső nyomásra történik.
10. Mi az, ami a felnőtteket tanulásra készteti?
11. Kérem értelem szerűen töltse ki az alábbi táblázatot!
Szempontok |
Pedagógia |
Andragógia |
Korosztály |
|
|
Részvétel |
|
|
Motiváció szintje |
|
|
Tanuló tapasztalata |
|
|
Költség vonzata |
|
|
Figyelem koncentráció |
|
|
Formája |
|
|
12. Olvassa el az alábbi gondolatindító részletet. Egy rövid előadás keretében saját szavaival mondja el az olvasottakat, saját gondolatát is tegye hozzá, mindezt úgy, hogy alkalmazza azokat a jellemzőket, amelyeket egy előadás kereteiben megvalósíthat. (internet, vizuális eszközöket használhat)
Új fordulat a felnőttképzésben
„A technikai fejlődés, a munkanélküliség, a menedzserképzés radikális változásokat indított el a felnőttképzésben. Felértékelődött a továbbképzés, átképzés. Fejlődni kezdett: a népfőiskolák, a távoktatás, a munkaerő-piaci átképzés, humán erőforrások fejlesztésére irányuló képzés. A rendszerváltás után hangsúlyozzák, hogy a népfőiskoláknak sajátos jelleget kell kialakítania a szükségleteknek megfelelően. 1988-ban megalakult a Magyar Népfőiskolai Társaság.”
Ez egy virtuális cég! Nem taratlmaz valós adatokat!
Hírek
Ez egy virtuális cég! Nem tartalmaz valós adatokat!